tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 24 listopada 2011

"Bezimienna" - Hanri Magali -recenzja


Autorem, a prawdopodobnie autorką ukrytą pod pseudonimem, powieści pod tytułem „Bezimienna” jest Hanri Magali . Jest to jak na razie jedyna książka tej pisarki.

Książka opowiada o dziewczynie, która przez całe życie mieszkała w domu dziecka, nie znając swojego pochodzenia. Zuzia, po siedemnastu latach, zostaje adoptowana przez zwariowaną rodzinę, która od zawsze marzyła o dziecku, ale nie mogła go mieć. Zuzanna nie jest żadną pięknością, ale ma dar czytania w myślach i niezwykły kontakt z przyrodą. Pewnego dnia udaje się do księgarni, gdzie znajduje książkę, którą ona jedyna potrafi przeczytać. 

Bohaterka poznaje również tajemniczą zielarkę. Czy uda się jej odkryć tajemnicę, którą kryje książka? Czy zrozumie kim jest i jakie ma zadanie?

Książka nie do końca mi się podobała, ponieważ treść nie zawsze była dla mnie zrozumiała. Miałam też wrażenie, że niektóre części powieści nie były ze sobą logicznie powiązane. 

Wydaje mi się, że okładka powieści nie przyciąga wzroku młodego czytelnika, takie kwiaty to dla młodszych lub starszych kobiet a nie nastolatek!
Książkę można polecić osobom w wieku 8-12 lat, które lubią książki przygodowe z wątkiem tajemniczości.
                                                                                          
Polecam 
Cassandra, 14lat
Książkę do recenzji przesłało nam Wydawnictwo Świat Książek 

 

11 komentarzy:

  1. Według mnie książka bardzo fajna, nie wiem co było tam dla Ciebie nie zrozumiałe^^ polecam ale raczej starszym osobom niż ośmiolatkom( bohaterka książki ma 16)i czekam na kolejną część:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Można wiedzieć, jaki tytuł będzie miała kolejna część?
    Książka napisana prostym językiem. Może wydawać się trochę dziecinna, ale wspaniale się czyta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zakochałam się w tej książce! <3 Właśnie, jaki tytuł ma druga część?

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę Was zmartwić. Świat Książki nie ma w planach w najbliższym czasie wydania drugiej części :(

    OdpowiedzUsuń
  5. o nie! ta książka jest super! można się w niej zakochać ale wogule w internecie nie ma drugiej części to niedorzeczne najpierw wydaja pierwszą część to niech wydadzą też drugą bo inaczej to sensu nie ma!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Musze się zgodzić bo dla mnie niektóre fragmenty także były nie zrozumiałe! Jednak sądze, że książka i tak godna jest poleceni.NIECIERPLIWIE CZEKAM NA 2 CZĘŚĆ!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapraszam na mojego bloga literackiego: recenzujemyto.blogspot.com
    Znajdziecie tam wywiad z Hanri Magali.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uważam, że książka jest fantastyczna. Płynność fabuły nie pozwala się od niej oderwać. Zdecydowanie nie dla 8-12 latek, lecz troszeczkę starszych dziewcząt. Poza tym wtrącając 3 grosze do recenzji - nie ocenia się książki po okładce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż mnie boli, że autorka nie chce wyjawić kiedy ukarze się kolejna część! Ja chcę dalszy ciąg!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka bardzo interesująca,wciągająca oraz fabuła jest ciekawa, uwielbiam ją chociaż mam 15 lat i czekam na kolejną część oraz polecam ,,inni" Ewy Dragi oraz ,,mroczna bohaterka" Gibbs Abigail i ,,tajemny krąg " L.J. Smith

    OdpowiedzUsuń
  11. książka jest świetna prosta fabuła, ciekawa , wciągająca lekko się czyta czekam na ciąg dalszy.... z niecierpliwością, nie prawda ,ze książkę może czytać tylko młodzież czy dzieci ja mam 40 lat i przeczytałam ... Polecam te książkę jak również serię Baśniobór

    OdpowiedzUsuń