tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

środa, 18 listopada 2015

"Wiedziałam, że tak będzie" - Katarzyna Pisarska - recenzja

Okładka książki Wiedziałam, że tak będzie!  Kasia Pisarska autorka książki "Wiedziałam, że tak będzie" od zawsze kocha zwierzęta, podróże, gotowanie i pisanie. Mówi o sobie "zwierzolub" lub "psiolog". Inicjuje akcje społeczne takie jak: Weź mnie, Miasto misek, Pocker the Polish DOGtrotter. Jest niepoprawną optymistką, pełną poczucia humoru. Swoje radosne usposobienie i pozytywne podejście do świata z wdziękiem przelewa na papier.

   Czy zastanawialiście się kiedyś, co byście zrobili, gdybyście zostali z dnia na dzień milionerami?
Weronika i Laura - bohaterki powieści Kasi Pisarskiej nieoczekiwanie stają się właścicielkami 17 483 224 euro. Weronika podczas pobytu we Włoszech wygrywa w loterii Enalotto kilkanaście milionów euro. W tej sytuacji nie interesują już ją ostatnie wyczyny męża, który po raz kolejny ją zdradził. Niestety na odbiór nagrody zostaje niewiele
czasu. Przyjaciółki wyruszają w podróż do Mediolanu, by odebrać pieniądze i zmierzyć się z pytaniem, czego tak naprawdę chcą, gdy mogą mieć prawie wszystko. Jednakże nie spodziewają się, że ta podróż może zmienić ich życie.

   „Ponoć nie można być szczęśliwym warunkowo, czyli zakładając, że do szczęścia potrzeba tego czy tamtego, bo wtedy takie szczęście nigdy nie nadchodzi.
 Należy się nauczyć być szczęśliwym, mając to, co się ma.”

  "Wiedziałam, że tak będzie" to niesamowicie pogodna, pełna optymizmu powieść o dwóch kobietach, których los zmienia się z dnia na dzień. Obie przyjaciółki są szalone, wesołe i pełne pozytywnej energii. Jest to także opowieść o miłości, przyjaźni i podróży pełnej przygód, ciekawych miejsc i smakowitych, włoskich potraw. Czytając książkę poznałam zwyczaje, kulturę oraz różne zakątki Włoch.  Autorka pokazuje również brutalną prawdę o życiu bezpańskich psów. Apeluję, aby adoptować psy mieszkające w schroniskach, szczególnie te, które są starsze, gdyż ich szanse na adopcje są bardzo marne. Większość osób chce małe szczeniaki, zapominając o starszych psach. One również mają prawo do miłości i szczęścia.

  Fabuła książki jest lekka, zabawna i przyjemna. Jest połączeniem bajki i komedii, gdyż w codziennym życiu rzadko spotykają nas takie przygody. Akcja toczy się szybko i dynamicznie, a język jest zrozumiały, zarówno dla młodzieży, jak i dorosłych. Już sama okładka zachęca, aby sięgnąć po książkę i ją przeczytać. Od początku, gdy ją zobaczyłam wiedziałam, że bardzo mi się spodoba. Uważam, że wspaniale nadaje się na chłodne, jesienne wieczory.


  Polecam wszystkim, którzy mają odwagę marzyć!

Alexis, 16 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Muza. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz