tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 18 lutego 2016

"Sedinum. Wiadomość z podziemi" - Leszek Herman - recenzja

Okładka książki Sedinum. Wiadomość z podziemiCo się stanie, jeśli ponad dawnymi wojskowymi tunelami postawimy hotel? Dodamy do tego trumnę księcia pomorskiego, ulubione auto Wehrmachtu i tajemnicze inskrypcje w najmniej spodziewanych miejscach?

Oto, co powstanie -j edna z najlepszych książek, jaka ostatnim czasem wpadła w moje ręce!


„Sedinum” autorstwa Leszka Hermana ma to wszystko i przekuwa na wspaniałą powieść sensacyjną, w której nie zabraknie dreszczyku emocji i tajemnicy.


Herman jest z wykształcenia architektem. Od zawsze fascynowały go tajemnice historii oraz dobra literatura. Mieszkając w Szczecinie mia ł wiele okazji do rozwijania swoich pasji. Dziennikarz - amator. Swój cykl artykułów dla „Gazety Wyborczej” opatrywał własnoręcznie wykonanymi rysunkami. Zdolniacha, prawda?

Jego powieść jest bardzo ciekawa. Sama jestem fanką historii wiec z radością sięgnęłam po tę książkę. To, co mnie zaskoczyło, to świetne poprowadzenie akcji. Cały czas trwałam w napięciu, a prowadzenie akcji z perspektywy kilku bohaterów jest świetnym zabiegiem.

„To my zrobiliśmy z tego miasta blokowisko, my rozebraliśmy teatr, stare miasto, to my odsunęliśmy Szczecin od rzeki. Żyjemy tu, nic nie wiedząc o jego byłych mieszkańcach, nie znając jego historii i uważając Szczecin za prowincję, za jakieś byle jakie miejsce, w którym nic się nie może zdarzyć”.

W całej powieści uderza też taki ton. Jak dla mnie Szczecin ukazany w powieści jest jak żywy. Wręcz mam wrażenie, że chodzę tamtymi uliczkami - a nigdy tam nie byłam. To zasługa bystrego oka, lekkiego pióra i ogromu chęci i miłości pana Leszka.

Chcecie wiedzieć, kto odznaczył się w historii Szczecina? Poznać plątaniny wojennych korytarzy? Znaleźć coś, co od lat było uważane za zaginione? Lub po prostu poczuć zew przygody?

To otwierajcie „Sedinum” i wyruszajcie na wyprawę razem z Pauliną i Igorem oraz Johann’em.

Gorąco polecam,

Dydelf, 17 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa MUZA. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz