tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 13 grudnia 2016

„U4. Koridwen” - Yves Grevet – recenzja

Okładka książki U4 : KoridwenŚwiat opanowuje tajemnicza zaraza o nazwie U4. Dziesiątkuje ona ludność Ziemi. Zabija wszystkich oprócz nastolatków. Ci walczą między sobą, by przetrwać kolejny dzień. Wydaje się, że nie ma już szans na przetrwanie gatunku. A jednak pojawia się intrygująca wiadomość od Khronosa – mistrza gry „Warriors of Time”, która daje nadzieję na cofnięcie błędów i uratowanie świata. Jednym z odbiorców wiadomości jest Koridwen – dziewczyna pochodząca z niewielkiej osady w Bretanii. Wspierana duchowo przez nieżyjącą babkę, nastolatka wyrusza na misję do Paryża. Misję ostatniej szansy. Ma do przejechania pięćset kilometrów i tylko niepełnosprawnego kuzyna do pomocy…
Yves Grevet to francuski pisarz, znany z popularnych powieści dla młodzieży np. trylogii „Meto”. Jego książki są doceniane i lubiane przez szerokie grono czytelników, zarówno młodych, jak i dorosłych. „U4. Koridwen” to jego jedyna pozycja, którą przeczytałam. Szczerze mówiąc, nie do końca przypadła mi do gustu. Spodziewałam się czegoś więcej.
Fabuła wciągnęła mnie od pierwszej strony. Powieść fantasy o oryginalnym celtyckim tle – dla mnie to raj. Niestety, wrażenie zepsuł styl autora, który nie do końca mi pasował. Książka została napisana jak sprawozdanie. Suchy opis wydarzeń. Autor starał się dodać trochę przemyśleń Kori, ale zrobił to trochę nieudolnie i sztucznie.
Pomimo nie najlepszego wrażenia po przeczytaniu tego tomu, mam zamiar sięgnąć po pozostałe. Każdy z nich pisany jest przez innego autora, więc może styl pozostałych bardziej przypadnie mi do gustu.

Anna, 13 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Polarny Lis. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz